BÖLGESEL KATMA DEĞER
İZMİR’DE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME VE MARKALAŞMADA ÖRNEK ŞİRKET
Uluslararası ölçekte bölgesel bir marka olma vizyonuyla 41 ülkeye ihracat
gerçekleştiren Katmerciler, niş sektörde sürdürülebilir büyümede bir örnek vaka
olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu başarının bir zamanlar Türkiye’nin
ikinci büyük sanayi ve ticaret kenti olan İzmir’de yaşanıyor olması ise daha da
ilgi çekici… Araç üstü ekipman sektörü, otomotiv sektörünün gölgesinde kalan ama
oldukça yaşamsal fonksiyonelliği olan sektörlerinden… İtfaiye araçlarından çöp
arabalarına, damperden vidanjöre, kurtarma aracından, tankerlere, onlarca çeşit
aracın üretildiği bir alt sektör. Kamyon ve kamyonet şasileri üzerine üretilip
monte edilen bu ekipmanlar, Türkiye için önemli bir ihracat gücü haline geliyor.
30 farklı tipte araç üretebilen ve bu alanda rakipsiz olan Katmerciler,
İzmir’den 41 ülkeye ihracat yaparak, İzmir’in yıldız şirketlerinden birisi olma
başarısını gösteriyor. Bu başarılı performansıyla Türkiye ekonomisinin en önemli
iki meselesi olan istihdamın artırılması ve cari açığın azaltılması yönünde
katkı sağlıyor. Katmerciler’in hedefi, bu katkılarını daha artırmak… Hedef,
ihracatta yatay ve dikey sürdürülebilir büyüme stratejisini aynı zamanda
bölgesel marka vizyonuyla bütünleştirmek. Ve böylelikle katma değerli ürün
ihracatıyla birim başına kâr marjını daha yukarılara çekebilmek. 1985 yılında
İzmir’de kurulan ve 27 yıldır kesintisiz ve artan bir performansla faaliyet
gösteren Katmerciler, her başarısını Türkiye’nin ve İzmir’in başarısı olarak
görüyor. Uluslararası alanda elde edilen her başarıdan ülkemiz ve İzmir adına da
gurur duyuyor. Halka açık bir şirket olarak elde ettiği başarılarla, halka
açılmayı özendirme ve teşvik etme yönünde pek çok İzmirli firmaya ilham kaynağı
olmak da ayrı bir gurur vesilesi. Katmerciler, halka açılma hazırlıkları
içerisinde olan pek çok İzmirli şirkete, kurumsal bilgi ve deneyimlerini
taşımaya devam edecek. Katmerciler’in başarısı da gösteriyor ki, bir zamanlar
Türkiye’nin sanayi ve ticarette İstanbul’dan sonra gelen ikinci kenti unvanını
taşımış olan İzmir, vizyoner altyapı yatırımları ve özel sektörün atılımlarıyla
tekrar bu unvanını yakalayabilir.