YATIRIMCI İLİŞKİLERİ
EMEA BÖLGESİ’NİN 'EN YARATICI'
FAALİYET RAPORU
AMERİKAN İLETİŞİM PROFESYONELLERİ LİGİ’NDEN KATMERCİLER FAALİYET RAPORU’NA ÖDÜL YAĞDI. SEKTÖRÜNÜN DÜNYADA EN İYİSİ OLARAK ÜST ÜSTE İKİNCİ KEZ ‘PLATİN’ ÖDÜL ALAN KATMERCİLER, DÜNYA SIRALAMASINDA 18’İNCİ, AVRUPA’DA 10’UNCU OLDU.
Katmerciler, halka açılma çalışmaları sürecinden itibaren yatırımcı ilişkilerine
büyük önem verdi. Halka açık bir firmanın kurumsal kimliğinin ayrılmaz ve
olmazsa olmaz bir parçası olarak gördü yatırımcı ilişkilerini… Bu çerçevede
şeffaf, kurumsal ve hesap verebilir bir iş yapış felsefesini iki yıldan bu yana
geliştirerek uygulamayı sürdürüyor. Paydaşlarına yönelik bilgilendirmeleri
eksiksiz yapıyor, paydaşları sürdürülebilir büyüme sürecinin bir parçası yapmayı
amaçlıyor. Bu çerçevede her yıl faaliyet raporlarının hazırlanma sürecinde
hedeflerini belirleyen eksen temalar çerçevesinde yaratıcı, okur dostu,
bilgilendirici ve anlaşılır nitelikteki faaliyet raporlarını hem paydaşlarına
hem de kamuoyuna sunuyor. Bu yaklaşım ve özen karşılıksız kalmıyor.
Katmerciler’in faaliyet raporları uluslararası platformda büyük beğeni topluyor
ve bir değil, pek çok ödüle layık görülüyor. Türkiye’de araç üstü ekipman
sektörünün lideri ve sektörünün borsadaki tek temsilcisi olan Katmerciler, ilk
faaliyet raporuyla olduğu gibi, 2011 yılı faaliyet raporuyla, bir uluslararası
başarıya daha imza attı. Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi (League of
American Communications Professionals-LACP) tarafından geleneksel olarak
düzenlenen ve uluslararası ölçekte en iyi faaliyet raporlarının belirlendiği
yarışmada Katmerciler, ‘Makine Araçve Ekipmanları’ sektöründe, geçen yıl olduğu
gibi bu yıl da dünyanın en iyisi seçilerek yine ‘Platin’ ödülü kazandı.
Katmerciler, çok sayıda ülkeden 5 bin 500’ün üzerinde raporun aday olduğu
yarışmada dünyada 18’inci, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde (EMEA) ise
10’uncu olmayı başardı.
EN YARATICI FAALİYET RAPORU
Türkiye’den yarışmaya katılan ve pek çoğu Türkiye’nin önemli markaları arasında
yer alan şirketler arasından sıyrılmayı başaran Katmerciler, 2011 Faaliyet
Raporu ile yarışmaya katılan 20’ye yakın Türk şirketi arasında ikinciliği elde
ederken Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin ‘En Yaratıcı Faaliyet Raporu’
seçilerek bu dalda da ‘Platin’ ödülün sahibi oldu. Katmerciler, bu kategoride
dünya sıralamasında da ‘Gümüş’ ödüle değer görüldü.Türkiye’den yarışmaya katılan
şirketler arasında Katmerciler’in yanı sıra Akbank, Akfen GYO, Aktifbank,
Albaraka Türk, Anadolu Sigorta, Arçelik, Garanti Bankası, Kartonsan, Pınar Süt,
Şekerbank, TAV, THY, Turkcell, Türk Telekom, TÜPRAŞ, Yapı Kredi yer aldı.
Katmerciler, geçen yıl düzenlenen yarışmada, ‘2010 Faaliyet Raporu’ ile dünyada
genel sıralamasında 59’uncu, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde 29’uncu
olmuştu.
ÇOCUK GÖZÜYLE ARAÇ ÜSTÜ EKİPMANLAR
Jüri üyelerinin notlarında ‘yaratıcı, mükemmel, etkileyici’ gibi kavramlar
kullandığı ve jüri değerlendirmesinde 100 üzerinden 99 puan alan Katmerciler
2011 Faaliyet Raporu, hazırlandı. İtfaiye, çöp arabası, tanker, damper,
vidanjör, kurtarma, kanal açma, yol süpürme gibi araç üstü ekipmanların; daha
sağlıklı, güvenli, temiz ve kaliteli yaşam koşulları sağlamadaki rolüne dikkat
çekilen ve buradan hareketle çocuklarımızın geleceğine yönelik sorumluluğa vurgu
yapılan rapor, sıradışı ve etkileyici görsellik ve tasarımıyla da dikkat çekti.
Araçların ve fonksiyonlarının çocukların gözüyle eğlenceli çizimlerle
desteklendiği raporun ön kapağında ‘Çocuklarımız için değer’ mesajına yer
verilirken, arka kapakta şu söz yer aldı: “Çocukların hayalleri, büyüklerin ise
fikirleri vardır. Fikirlerimiz onların hayallerine hizmet etmelidir.” Raporda,
Katmerciler’in 2011 yılı faaliyetleri ve ortaya koyduğu performansın yanı sıra
2015 yılına yönelik hedeflerine de ayrıntılı olarak yer verildi.
SEKTÖR ADINA DA GURUR VERİCİ
Halka açıldığından bu yana tüm paydaşlarıyla ilişkilerine büyük önem veren
Katmerciler, yatırımcılarıyla açık ve şeffaf bir ilişki yürütmeye her zaman özen
gösterdi. Faaliyet raporlarını hazırlarken bir yasal zorunluluğu yerine
getiriyor olmakla yetinmeyerek kurumsal duruşunun ve anlayışının yansıması
olacak, vizyonunu ortaya koyacak, mesajlarının taşıyıcısı olacak çalışmalar
ortaya koymayı hedefledi. Geçen yıl düzenlenen yarışmada, dünyada 59’uncu,
Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde 29’uncu olmuştu Katmerciler’in faaliyet
raporu. Bu yıl dünyada 18’inci, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde 10’uncu,
ülkemiz şirketleri arasında ise 2’nci olarak başarı çıtasını oldukça yükseğe
taşımış oldu.
HALKA AÇILMA SADECE BİR FİNANSMAN MODELİ DEĞİLDİR!
KATMERCİLER, HALKA AÇILARAK BİRKAÇ ÖNEMLİ KAZANIM ELDE ETMEYİ AMAÇLADI. HALKA
ARZLA BAĞLANTILI OLARAK SERMAYE PİYASASI MEVZUATI’NA GÖRE FAALİYETTE BULUNMAK,
KURUMSAL YÖNETİŞİM ANLAYIŞINI ŞİRKET FAALİYETLERİNE EGEMEN KILMAK, AÇIKLIK VE
ŞEFFAFLIK, ŞİRKETİN KURUMSALLAŞMASI YÖNÜNDE ÇOK BÜYÜK VE ÇOK ÖNEMLİ İTİCİ GÜÇ
OLDU. HIZLA BÜYÜRKEN, BU HIZLI BÜYÜMENİN SAĞLAM TEMELLER ÜZERİNDE GELİŞME İMKANI
ARTTI.
Küresel krizin en etkin olduğu süreçte halka arz çalışmalarını ara vermeden
sürdüren Katmerciler, 2010 yılının Kasım ayında Deniz Yatırım danışmanlığında
gerçekleştirdiği halka arzda, büyük bir başarıya imza atmıştı. Katmerciler,
arzın üç katı talep yaratarak sermayesinin yüzde 24’ünü halka açmıştı. İhraç
edilen toplam 3 milyon adet pay, beher hisse 6 TL olmak üzere 3-4-5 Kasım 2010
tarihlerinde talep toplama yöntemiyle halka arz edilmiş ve 11 Kasım 2010
tarihinden itibaren İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda (İMKB) işlem görmeye
başlamıştı. O günlerde İMKB ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) Halka Arz
Seferberliği kampanyasının içinde yer alan Katmerciler, Türkiye sermaye
piyasalarının gelişmesine yönelik bu girişimde yer alarak sadece yeni
yatırımları için finansman sağlamakla kalmayıp ülke ekonomisinin gelişimine de
destek olmanın gururunu yaşadı.
Katmerciler Ekipman - Aylık Yabancı Yatırımcı
Alım ve Satım Tablosu
Yıl |
Alış Tutarı
USD |
Satış Tutarı
USD |
Toplam Hacim
USD |
Net Alış
USD |
2010 |
25.935 |
25.335 |
51.271 |
600 |
2011 |
1.018.508 |
651.148 |
1.669.655 |
367.360 |
2012 |
1.726.886 |
51.087 |
1.777.973 |
1.675.798 |
Toplam |
2.771.329 |
727.570 |
3.498.899 |
2.043.758 |
Katmerciler Ekipman Yabancı Yatırımcı
Alım ve Satım Tablosu
Yıl |
Alış Tutarı
TL |
Satış Tutarı
TL |
Toplam Hacim
TL |
Net Alış
Tl |
2010 |
37.868 |
37.456 |
75.324 |
412 |
2011 |
1.715.502 |
1.145.735 |
2.861.236 |
569.767 |
2012 |
3.089.276 |
90.627 |
3.179.903 |
2.998.649 |
Toplam |
4.842.646 |
1.273.818 |
6.116.463 |
3.568.828 |
BÜYÜME HEDEFİNDE ÖNEMLİ BİR KALDIRAÇ
Halka arzdan elde edilen gelir, planlanan yatırımların finansmanında ve şirketin
mali yapısının güçlendirilmesinde kullanıldı. Halka arzın sağladığı maddi güç ve
kurumsal kimliğe katkısı, Katmerciler’i araç üstü ekipman sektöründe, bölgesel
bir marka olma hedefine ulaşma yolculuğunda da önemli bir kaldıraç oldu. Halka
açılarak birkaç önemli kazanım elde edilmesi amaçlandı. Halka arzla bağlantılı
olarak Sermaye Piyasası Mevzuatı’na göre faaliyette bulunmak, kurumsal
yönetişimanlayışını şirket faaliyetlerine egemen kılmak, açıklık ve şeffaflık,
şirketin kurumsallaşması yönünde çok büyük ve çok önemli itici güç olacaktı.
Hızla büyürken, bu hızlı büyümenin sağlam temeller üzerinde gelişme imkânı
artacaktı. Yeni ortaklar ve hissedarlara karşı taşınacak sorumlulukla adım atmak
Katmerciler’i daha güçlü kılacaktı.
Öte yandan, halka arzdan elde edilecek kaynak, büyüme planları doğrultusunda yeni
yatırımlara yönlendirilecek, şirketin büyüme potansiyeli daha da artacaktı.
Büyümeyi destekleyecek bu kaynağı, borçlanma yöntemleri yerine halka açılarak
sağlamayı tercih etti Katmerciler. Halka açılma Katmerciler için yalnızca
finansman kaynağı sağlamakla kalmayacak kurumsallaşmanın da katalizörü olacaktı.
Diğer hiçbir finansman yöntemi, kurumsallaşmaya bu katkı ve desteği
sağlamayacaktı. Nitekim, tam da düşünüldüğü şekilde, şirkete hem yönetsel hem
finansal katkısı son derece yüksek bir halka açılma işlemi başarıyla tamamlandı.
İki yıl sonra Katmerciler halka açık bir şirket olmanın tüm olumlu sonuçlarını
yaşıyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARLILIK YOLCULUĞU
Bu halka arzla İMKB ve SPK’nın ortaklaşa gerçekleştirdiği ‘Halka Arz
Seferberliği’nin de taşıyıcılığını üstlenen Katmerciler, elde ettiği gelirleri
planlanmış yatırımların finansmanında ve şirket finansman yapısının daha da
güçlendirilmesinde kullanıyor. Halka arzın sağladığı hem maddi hem de manevi
güç, Katmerciler’i araç üstü ekipman sektöründe ‘2015 yılında bölgesel bir marka
haline gelme’ ve ‘sürdürülebilir kârlılık’ hedeflerine biraz daha yaklaştırdı.
BORSADA ‘İLK’LERE İMZA ATTI
Türkiye’nin borsada işlem gören ilk araç üstü ekipman şirketi olan Katmerciler,
ülkemizde ilk kez uygulanan Geri Alım Garantisi ve Bonus Hisse teşvikleriyle
sermaye piyasalarına güçlü bir giriş yapmıştı. Bu teşviklerle yatırımcıların
daha uzun vadeli yatırıma özendirilmesi, uzun vadeli düşünen yatırımcıların
korunması ve ödüllendirilmesi amaçlandı. Mali tablolarının da ortaya koyduğu
gibi, Katmerciler, yalnızca büyümeye değil kâr ederek büyümeye odaklanmış bir
şirket. Dolayısıyla, sadece büyüyen bir şirket olmayı değil, büyürken iyi
derecede kâr eden ve kârını hissedarlarıyla paylaşan bir şirket olmayı
hedefliyor. Atılan her adımda binlerce yatırımcısına karşı sorumluluğunun
bilinciyle hareket ediyor.
KATMERCİLER, ELDE ETTİĞİ GELİRLERİ PLANLANMIŞ YATIRIMLARIN FİNANSMANINDA VE
ŞİRKET FİNANSMAN YAPISININ DAHA DA GÜÇLENDİRİLMESİNDE KULLANIYOR. HALKA ARZIN
SAĞLADIĞI HEM MADDİ HEM DE MANEVİ GÜÇ, KATMERCİLER’İ ARAÇ ÜSTÜ EKİPMAN
SEKTÖRÜNDE ‘2015 YILINDA BÖLGESEL BİR MARKA HALİNE GELME’ VE ‘SÜRDÜRÜLEBİLİR
KÂRLILIK’ HEDEFLERİNE BİRAZ DAHA YAKLAŞTIRDI.